24 Haziran 2013 Pazartesi

Pontiac Otomobillerin Motor Güçleri hakkında.

PONTIAC TORK GÜCÜ
          Pontiac motorları diğer Amerikan arabalarına nazaran alt devirlerde daha fazla Tork gücü üretir. Bunun sebebi daha uzun piston kollarındandır. Günlük kullanımlarda bu tork sayesinde daha rahat kullanım sağlar. Buna nazaran çok yüksek devirlere çıkamaz. Fakat yinede 350cui lik bir pontiac motorunun 7000 devirlere 400cui lik motorunun 6000-6500 devirlere 455cui lik big motor (büyük motor) larının 5500-6000 devirlere dayandığı Pontiac uzmanları tarafından söylenmektedir. Fakat bu devirler kesin devirler değil sadece tavsiye edilen devirlerdir. Son derece gelişmiş ve yüksek kalite de  üretilmiş yataklar, çelik piston kolları ve çelik krankşaft lar sayesinde 455cui lik bir big block motorun 7500 devirlere çıktığı bilinmektedir. Fakat bu riskli devirler çok iyi hazırlanmış motorlar dışında tavsiye edilmez. Pontiac 1960 lı yıllarda GM firmasının yarış arabalarını kendi Pontiac teknolojisiyle hazırlıyordu. O senelerde hazırlanan motorlar Pontiac ın efsane motorları olmuştur. 1963 Yılında NASCAR yarışları için hazırlanan 421SD (Super Duty) motoru gerçek bir Pontiac motorudur. 12:1 sıkıştırma oranları 3x2barrel lik TRIPOWER karbüratör sistemleri sayesinde 420 beygirlik bir güce sahipti. Bazı kaynaklar bu beygir güçlerinin gerçek olmadığını çünkü o senelerdeki vergi sistemi yüzünden 420 beygir gösterildiğini söylüyorlar. Bu SD motorunun daha sonra DOHC (Dual Over Head Camshaft) silindi kapaklı versiyonları çıkmış ve 600 beygirlere ulaşıldığı söylenmekteydi. HEMI tipi silindir kapak ve emme manifold ları kullanılarak inanılmaz güçler elde edilmişti. Bu motor 4 bağlantılı ana yatak tutucuları, Çelik krankşaft ı, Mekanik Eksantriği,  Çelik Piston kolları ve Çelik Pistonları kullanılarak hazırlanmıştı. Bu 421 Motordan başka 389cui lik motorlarda o yıllarda kullanılmıştı. 1960ların ikinci yarısından itibaren 1967 yılında 400cui lik motorlar hazırlanmaya başlandı. Bu 400cui ile birlikte 428cui lik büyük motorlar kullanılmaya başlandı. O senelerde 10,5:1 sıkıştırma oranları ile çok güçlü ve Tork lu motorlar üretildi. Ve o sene dünyadaki ilk MUSCLE CAR ismiyle (Güçlü Araba) GTO modeli çıkmıştı. 428cuin lik 10,75:1 sıkıştırma oranlı 390 beygirlik bu GTO hala en çok beğenilen Pontiac arabasıdır. Yine o sene ilk Firebird modeli piyasaya sunuldu. Ford firmasının Mustang atağına karşılık olarak hazırlanan bu arabalar TRANSAM yarışlarında kullanılmaya başlandı. Pontiac araştırma grubu tarafından o sene ilk defa RAM-AIR sistemi piyasaya sunuldu. Bu sistem Motora soğuk hava girişini sağlıyor ve ekstra olarak beygir kazandırıyordu. Bu sistem Pontiac Ram Air olarak yine efsane olmuştu. 60lı yılların sonuna kadar Ramair, Ramair I, Ramair II, III, IV, V modelleri hazırlandı. RamAir IV adından en çok söz edilen sistemdi. Round Port olarak anılan yuvarlak egzost çıkışları (RAII dede kullanılmış daha sonra SD motorlardada kullanılmıştı) 1969 yılında ilk RA IV piyasaya sunulmuştu. Hidrolik egzantirik kullanılmış 10,75:1 sıkıştırma ile 375 beygirlik bu motor GTO ve Firebird modellerde kullanılmıştı. Ayrıca bu Egzantirik Amerika da hazırlanan ilk bilgisayarda hazırlanmış eksantrikti. Pontiac uzmanları Pontiac için hazırlanmış en iyi stock egzantirik olarak bu egzantiriği gösteriyorlar. Öyle ki bu egzantiriğin profili 20 yıl sonra Edelbrock firması tarafından piyasa EDELBROCK RPM serisi eksantrik olarak piyasaya sunulmuştu. Yine aynı yıllarda çıkarılan RA V motoru Tunelport silindir kapaklı. Çelik piston, çelik krankşaft, çelik piston kolu, 4 bağlantılı blok kullanılarak hazırlandı. Motora konulacak eksantrik seçiminde yine RA IV motorunda kullanılan bilgisayar kullanılarak hazırlanan egzantirik kullanılmış fakat mekanik iticiler kullanılarak motor mekanik eksantrik li hazırlanmıştı. Çok kısa süren bu proje sırasında bu motor maliyeti yüzünden çok az arabada kullanılmıştı. Şu anda bu motorun parçaları koleksiyoncular tarafından toplanıp saklanmaktadır. RA V motorunun teknik verileri Pontiac grubu tarafindan tam olarak verilmemişti. Fakat başka kaynaklar 11,75:1 sıkıştırma oranına sahip bu moturun 500 beygir güçte olduğu 6000 devirlerde rahatlıkla çalıştığını söylemekte. 1970 yıllara gelinildiğinde  baş gösteren benzin krizi araba sektöründe kullanılan Güçlü motorlara büyük bir darbe vurmuş ve 10,5:1 sıkıştırma oranları bir anda 7,6:1 sıkıştırma oranlarına düşmüştü. Ve düşük sıkıştırma oranları yüzünden artık eski performans ve beygirler gitmişti. Pontiac grubu tarafindan o senelere damgasını vuracak yeni bir motor geliştirilmeye başlanmıştı. 1970 yılında ilk defa piyasaya sürülen 455cui lik yeni büyük motor 1976 yılına kadar yaşamıştı. Fakat 1973 yılında 8.0:1 sıkıştırma oranına sahip yine, çelik krankshaft, çelik TRW piston, çelik piston kolları ile 290 net beygir veren efsane 455SD motor hazırlanmıştı. Bu motor sadece 2 sene üretilmiş ve 1973-4 model Firebird Transam lere takilmıştı. 1978 yılına gelinildiğinde Pontiac motor blok ve parçalarını üretmeyi durdurmuştu. Artık 1990 ların ikinci yarısına kadar gerçek pontiac motoru üretilmedi. Pontiac marka arabalarda kullanılan motorlar GM grubundan Chevrolet firması tarafından yapılmaya başlandı ve yine GM firmasının yarış motorları Chevy firması tarafından hazırlanmaya başlandı. 1990 ların sonlarına doğru INDIAN ADVANTURE isimli sadece Pontiac motor parçalır üreten firma tarafından ilk Gerçek Pontiac Motor Bloğu üretilmeye başlandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder